Berichten en meldingen

Dit zijn veelgestelde vragen over berichten en meldingen in- en via Mijn Dossier. Staat uw vraag er niet tussen? Bel dan naar telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur).

Hoe kan ik het beste een bericht sturen naar een zorgverlener?

Berichten tussen patiënt en zorgverlener(s) zijn vaak privacygevoelig. Een gewone e-mail is niet geschikt voor dit soort gevoelige informatie. Daarom kunt u veilig berichten sturen via Mijn Dossier. Ga naar 'Berichten' en kies voor de optie 'Bericht aan polikliniek of afdeling'.

Heeft u een dringende vraag? Bel dan direct naar de polikliniek. Bel in geval van nood altijd 112.

Hoe kan ik een algemene of technische vraag over Mijn Dossier stellen?

Voor algemene of technische vragen over Mijn Dossier stuurt u een vraag naar het Digipunt. Dat kan via 'Berichten' in Mijn Dossier. Kies voor de optie 'Bericht over Mijn Dossier'. Ook kunt u bellen naar 020 - 444 3336 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur) of een e-mail sturen naar digipunt@amsterdamumc.nl.

Waarom heb ik niet de mogelijkheid om een vraag te stellen aan een zorgverlener of afdeling via Mijn Dossier?

Via Mijn Dossier kunt u alleen een vraag stellen aan een zorgverlener of afdeling als u in het afgelopen jaar een afspraak heeft gehad of wanneer u binnen 1 jaar een afspraak heeft.

    Kunt u uw vraag niet via Mijn Dossier stellen? Bel dan naar de polikliniek waar u onder behandeling bent.

    Wie beantwoordt mijn vraag?

    Als u een vraag stelt via Mijn Dossier, dan wordt deze eerst gelezen door de polikliniekmedewerker van het behandelteam. Deze medewerker beantwoordt uw vraag zelf, of stuurt deze door naar een verpleegkundige of arts.

    Wanneer krijg ik antwoord op mijn bericht in Mijn Dossier?

    Wij doen ons best om binnen vijf dagen op uw bericht te reageren. Heeft u na vijf dagen nog geen reactie ontvangen? Belt u dan alstublieft naar de polikliniek waar u onder behandeling bent.

    Hoe weet ik dat ik een nieuw bericht heb ontvangen in Mijn Dossier?

    U ontvangt een melding via e-mail als er een nieuw bericht voor u klaarstaat in Mijn Dossier. Een nieuw bericht vindt u op de startpagina van Mijn Dossier of onder 'Berichten' in het menu. Dit kan bijvoorbeeld gaan om een bericht van uw zorgverlener, een uitslag van een onderzoek of een digitale afsprakenbrief. U ontvangt de melding op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Gebruikt u (ook) de app Mijn Dossier Amsterdam UMC? Dan krijgt u een melding (pushbericht) op uw telefoon, als u de meldingen niet heeft uitgezet via 'Instellen meldingen' onder 'Accountinstellingen' in Mijn Dossier.

    Ik ontvang geen e-mailmeldingen over Mijn Dossier. Wat moet ik doen?

    U kunt controleren of uw e-mailadres goed is ingevuld in Mijn Dossier. Ga via het menu naar 'Accountinstellingen' en klik op ‘Instellen meldingen’. Controleer bij de contactinformatie onderaan op de pagina of uw e-mailadres klopt. U kunt het adres op deze pagina ook aanpassen.

    Ontvangt u hierna nog steeds geen e-mails? Bel dan naar 020 - 444 3336 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur).

    Ik wil geen e-mails ontvangen als er een nieuwe uitslag is. Wat moet ik doen?

    U kunt zelf kiezen voor welke nieuwe informatie u een e-mail wilt ontvangen. U kunt dit aangeven in Mijn Dossier onder het tabblad ‘Accountinstellingen’ bij ‘Instellen meldingen’. Meer informatie over uitslagen en de mogelijkheid om deze te verbergen, leest u op de pagina Uitslagen.