Wat is Mijn Dossier

Het patiëntenportaal Mijn Dossier is een service voor patiënten van Amsterdam UMC, locatie AMC en locatie VUmc. U vindt hier meer informatie over Mijn Dossier zoals hoe u zich kunt aanmelden, de meest gestelde vragen, een video met uitleg over het elektronisch patiëntendossier, de algemene voorwaarden en wat u waar kunt vinden in Mijn Dossier.

Introductie

Een korte uitleg over Mijn Dossier vindt u in onderstaand filmpje. Heeft u na het zien van het filmpje nog vragen over Mijn Dossier? Neem dan contact op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of per mail: patientenloket@amsterdamumc.nl.

Deze ingesloten video kan niet worden getoond vanwege uw cookie instellingen. Pas uw instellingen aan op de privacypagina, of bekijk de video op YouTube.

Het patiëntenportaal Mijn Dossier is een service voor patiënten van Amsterdam UMC, locatie AMC en locatie VUmc. Mijn Dossier biedt u als patiënt een beveiligde digitale omgeving waarin u:

  • een gedeelte van uw persoonlijke medische dossier kunt raadplegen
  • uitslagen van diverse onderzoeken kunt inzien
  • een overzicht van al uw afspraken in het ziekenhuis kunt inzien, een afspraakverzoek kunt indienen of een afspraak annuleren
  • inzicht heeft in uw persoonlijke informatie, zoals uw medicatieoverzicht of allergieën
  • via een beveiligde omgeving vragen kunt stellen aan uw behandelteam
  • brieven kunt inzien die verzonden zijn door uw behandelaars van het ziekenhuis aan bijvoorbeeld uw huisarts
  • zelf uw persoonlijke gegevens, zoals uw adresgegevens, kunt wijzigen.

In Mijn Dossier ziet u de gegevens die vanaf 25 oktober 2015 in locatie AMC en 13 maart 2016 in locatie VUmc ingevoerd zijn in het nieuwe Elektronische Patiëntendossier. Voor uw behandelteam zijn oudere gegevens wel zichtbaar