Vragen over het aanmelden voor Mijn Dossier

Hoe kan ik mij aanmelden voor Mijn Dossier?

U kunt zich op verschillende manieren aanmelden voor mijn Dossier:

  • Met DigiD:
    U kunt eenvoudig met DigiD inloggen in Mijn Dossier. Meer uitleg over het inloggen en de voorwaarden om met DigiD in te loggen vindt u hier.
  • Als u toegang wilt tot Mijn Dossier kunt u dat ook bij uw eerste bezoek bij de centrale inschrijfbalie aangeven. Bent u al patiënt bij Amsterdam UMC (locatie AMC en/of locatie VUmc), dan kunt u bij de polikliniek waar u onder behandeling bent aangeven dat u zich wilt aanmelden voor Mijn Dossier. Op vertoon van uw legitimatiebewijs ontvangt u een activatiecode en instructie. Met deze code kunt u de aanmelding zelf (thuis) afronden.
  • Kunt of wilt u niet met DigiD inloggen en komt u voorlopig niet in het ziekenhuis? Neem dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur).  Houdt uw identiteitsbewijs bij de hand.
    Wilt u het dossier van uw kind (jonger dan 12 jaar) kunnen inzien? Zorg dan dat u naast uw eigen identiteitsbewijs het BSN-nummer van uzelf en van uw kind bij de hand heeft.

Let op: om Mijn Dossier te kunnen gebruiken heeft u een Nederlands mobiel telefoonnummer (06-nummer) nodig.

Kan ik ook met DigiD inloggen?

Ja, u kunt eenvoudig met DigiD inloggen in Mijn Dossier. Meer uitleg vindt u hier.

Hoe activeer ik Mijn Dossier?

U kunt Mijn Dossier activeren met uw DigiD-app. Ga naar www.mijndossier.amsterdamumc.nl en klik op ‘inloggen/aanmelden DigiD’.

Dan meldt u zich als volgt aan:
Stap 1: Ga naar www.mijndossier.amsterdamumc.nl;
Stap 2: Klik op de blauwe knop ‘aanmelden met activatiecode’ (deze staat onder de knop inloggen met DigiD);
Stap 3: Vul de activatiecode, uw geboortedatum en uw patiëntnummer in;
Stap 4: Klik op 'volgende';
Stap 5: Vul de code in die u per sms hebt gekregen en klik op 'volgende';
Stap 6: Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. U kunt deze zelf kiezen;
Stap 7: Kies een beveiligingsvraag en vul het antwoord in. Onthoud het antwoord goed;
Stap 8: Controleer uw e-mailadres of pas dit aan;
Stap 9: Na het accepteren van de algemene voorwaarden bent u ingelogd.

U bent nu aangemeld voor Mijn Dossier. U kunt de volgende keer inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.

Mijn gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd. Waar moet mijn gebruikersnaam aan voldoen?

Uw gebruikersnaam voor Mijn Dossier moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

-      Minimaal 6 karakters lang;
- Maximaal 30 karakters lang;
-    Alleen onderstaande speciale tekens mogen gebruikt worden;
o    @
o    –
o    .
o    _
-      Uw gebruikersnaam mag niet hetzelfde zijn als uw wachtwoord.

Lukt het toch niet om uw account te activeren? Neem dan contact met ons op:
telefoon: 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail: patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.

Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd. Waar moet mijn wachtwoord aan voldoen?

Uw wachtwoord voor Mijn Dossier moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Minimaal 8 karakters lang;
  • Maximaal 40 karakters lang;
  • Moet minimaal 1 letter bevatten;
  • Moet minimaal 1 cijfer bevatten;
  • Moet minimaal 1 speciaal teken bevatten;
  • Mag niet hetzelfde zijn als uw gebruikersnaam.

Lukt het toch niet om uw account te activeren? Neem dan contact met ons op via telefoon: 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail  patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.

Wat is het verschil tussen activatiecode, sms-code, gebruikersnaam en wachtwoord?

Activatiecode
De 15-cijferige activatiecode wordt eenmalig per e-mail of per brief uitgegeven door het ziekenhuis en gebruikt u alleen bij uw eerste aanmelding. Let op: de activatiecode is slechts 14 dagen geldig.

SMS-code
Meldt u zich voor de eerste keer aan bij Mijn Dossier? Dan ontvangt u een sms-code op uw mobiele telefoon. Deze code moet u invoeren bij aanmelding.

Gebruikersnaam en wachtwoord
Bij de eerste aanmelding kunt u zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. Deze zelfgekozen gebruikersnaam en het wachtwoord gebruikt u steeds om in te loggen en dient u zelf te onthouden.
Vanaf de tweede keer inloggen krijgt u na invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord, een sms-code op uw mobiele telefoon die u moet invoeren.

Mijn activatiecode werkt niet. Wat moet ik doen?

Neem dan contact met ons op per telefoon: 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail: patientenloket@amsterdamumc.nl. Stuur daarbij de volgende gegevens mee:

  • Uw patiëntnummer
  • Uw geboortedatum
  • Uw voor- & achternaam
  • De verloopdatum en –tijd van de activatiecode.

Mijn activatiecode is verlopen. Wat moet ik doen?

Heeft u een activatiecode per brief ontvangen? Om veiligheidsredenen is deze toegangscode 14 dagen geldig. De verloopdatum staat vermeld op de brief die u hebt gekregen. Wanneer deze verlopen is, neem dan met ons contact op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur).  Houdt uw identiteitsbewijs bij de hand.

Kan iemand anders mij aanmelden voor Mijn Dossier?

Nee, het is niet mogelijk iemand te machtigen om u aan te melden.

Wat kost het gebruik van Mijn Dossier?

Het gebruik van Mijn Dossier is gratis.

Heb ik speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig?

Voor het gebruik van Mijn Dossier hebt u geen speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig. Wat u wél nodig heeft is:

  • een pc, laptop, smartphone of tablet (Apple of Android)
  • een internetverbinding
  • een internetbrowser, zoals Google Chrome, Safari of Microsoft Edge
  • het programma Acrobat Reader om PDF-bijlagen te openen
  • een Nederlands mobiel telefoonnummer dat geregistreerd staat bij het ziekenhuis.

U kunt uw gegevens ook inzien via een smartphone. U kunt hiervoor de app MyChart gebruiken. Meer informatie vindt u onder het kopje ‘Mijn Dossier ook via app beschikbaar’.

Mijn Dossier ook via app beschikbaar

Mijn Dossier is ook via de app MyChart beschikbaar.

In de app vindt u de belangrijkste functionaliteiten van Mijn Dossier, zoals het inzien en aanvragen van afspraken, overzicht van uw medicijnen en berichten van en aan het behandelteam. De app MyChart is beschikbaar voor iOS en Android en kunt u gratis downloaden in de App Store en Google Play.

Klik hier voor de app voor Iphone of Ipad (iOS).

Klik hier voor de app voor overige smartphones (Android).

Ik ben automatisch uitgelogd. Waarom is dat?

Wanneer u langer dan 15 minuten niet actief bent in Mijn Dossier, wordt u automatisch uitgelogd. Dit is om de privacy van uw gegevens te beschermen. Wij raden u aan uit te loggen als u uw computer verlaat.