Veelgestelde vragen over Mijn Dossier

Voor een goede (medische) behandeling is het belangrijk dat Amsterdam UMC (locatie AMC en/of locatie VUmc) bepaalde persoonlijke gegevens van u compleet en beschikbaar heeft. Denk aan adresgegevens, resultaten van onderzoeken, diagnose en behandelplannen. Al deze gegevens worden in één elektronisch patiëntendossier opgeslagen.

Via het patiëntenportaal Mijn Dossier kunt u zelf een gedeelte van uw medisch dossier bekijken of aanpassen. Zo kunt u op elk moment uw (adres)gegevens aanpassen, afspraken aanvragen, uitslagen bekijken en herhaalrecepten aanvragen. Ook kunt u berichten uitwisselen met uw behandelteam.

Heeft u vragen over het gebruik van Mijn Dossier, videobellen of andere vragen? Hier vindt u antwoord op veelgestelde vragen. De vragen zijn ingedeeld per onderwerp.

Staat uw vraag er niet bij? Bel dan naar telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of stuur een e-mail naar patientenloket@amsterdamumc.nl.

Algemene vragen over Mijn Dossier
Vragen over het aanmelden voor Mijn Dossier
Vragen over toegang tot Mijn Dossier door anderen
Vragen over afspraken
Vragen over medische informatie
Vragen over de berichtenuitwisseling
Vragen over videoconsult
Vragen over inloggen
Vragen over privacy en veiligheid
Overige vragen