Vragen over het aanmelden voor Mijn Dossier

Hoe kan ik mij aanmelden voor Mijn Dossier?

U kunt zich aanmelden voor Mijn Dossier met DigiD of met een activatiecode. Kijk voor meer informatie op de pagina 'Aanmelden Mijn Dossier'.

Hoe gebruik ik een activatiecode om mij aan te melden voor Mijn Dossier?

Voldoet u niet aan de voorwaarden voor aanmelden met DigiD, of heeft u geen DigiD? Dan kunt u een activatiecode vragen via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur). Of vraag een activatiecode aan de balie van uw polikliniek. Houd uw identiteitsbewijs bij de hand.

Als u een activatiecode heeft, meldt u zich volgens deze stappen aan:
Stap 1: Ga naar mijndossier.amsterdamumc.nl;
Stap 2: Klik op de blauwe knop ‘aanmelden met activatiecode’ (deze staat onderaan de pagina);
Stap 3: Vul de activatiecode, uw geboortedatum en uw patiëntnummer in;
Stap 4: Klik op 'volgende';
Stap 5: Vul de code in die u per sms hebt gekregen en klik op 'volgende';
Stap 6: Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. U kunt deze zelf kiezen;
Stap 7: Kies een beveiligingsvraag en vul het antwoord in. Onthoud het antwoord goed;
Stap 8: Controleer uw e-mailadres of pas dit aan;
Stap 9: Na het accepteren van de algemene voorwaarden bent u ingelogd.

U bent nu aangemeld voor Mijn Dossier. U kunt de volgende keer inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.

Mijn activatiecode werkt niet. Wat moet ik doen?

Bel naar 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of stuur een e-mail naar patientenloket@amsterdamumc.nl. Stuur daarbij de volgende gegevens mee:

  • uw patiëntnummer;
  • uw geboortedatum;
  • uw voornaam en achternaam;

Mijn activatiecode is verlopen. Wat moet ik doen?

Heeft u een activatiecode per brief ontvangen? Voor de veiligheid is deze toegangscode 14 dagen geldig. De verloopdatum staat op de brief die u hebt gekregen. Wanneer de code verlopen is, kunt u bellen naar 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur). Houd uw identiteitsbewijs bij de hand.

Mijn gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd. Waar moet mijn gebruikersnaam aan voldoen?

Uw gebruikersnaam voor Mijn Dossier moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Minimaal 6 karakters lang;
  • Maximaal 30 karakters lang;
  • Alleen onderstaande speciale tekens mogen gebruikt worden;
    o    @
    o    –
    o    .
    o    _
  • Uw gebruikersnaam mag niet hetzelfde zijn als uw wachtwoord.

Lukt het toch niet om uw account te activeren? Bel dan naar 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of stuur een e-mail naar patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.

Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd. Waar moet mijn wachtwoord aan voldoen?

Uw wachtwoord voor Mijn Dossier moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Minimaal 8 karakters lang;
  • Maximaal 40 karakters lang;
  • Moet minimaal 1 letter bevatten;
  • Moet minimaal 1 cijfer bevatten;
  • Moet minimaal 1 speciaal teken bevatten;
  • Mag niet hetzelfde zijn als uw gebruikersnaam.

Lukt het toch niet om uw account te activeren? Bel dan naar 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of stuur een e-mail naar patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.

Wat is het verschil tussen activatiecode, sms-code, gebruikersnaam en wachtwoord?

Activatiecode
De 15-cijferige activatiecode krijgt u één keer per e-mail of brief. Deze code gebruikt u alleen bij uw eerste aanmelding en is maar 14 dagen geldig.

Sms-code
Logt u in bij Mijn Dossier? Dan ontvangt u een sms-code op uw mobiele telefoon. Deze code moet u invoeren bij aanmelding.

Gebruikersnaam en wachtwoord
Bij de eerste aanmelding kunt u zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. Deze gebruikersnaam en het wachtwoord gebruikt u steeds om in te loggen. Vanaf de tweede keer inloggen krijgt u na invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord, een sms-code op uw mobiele telefoon die u moet invoeren.

Kan iemand anders mij aanmelden voor Mijn Dossier?

Nee, iemand anders kan u niet aanmelden voor Mijn Dossier.

Heb ik speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig voor Mijn Dossier?

Om Mijn Dossier te kunnen gebruiken heeft u het volgende nodig:

  • een computer, laptop, smartphone of tablet (Apple of Android)
  • een internetverbinding
  • een internetbrowser, zoals Google Chrome, Safari of Microsoft Edge
  • het programma Acrobat Reader om PDF-bijlagen te openen
  • een Nederlands mobiel telefoonnummer dat geregistreerd staat bij het ziekenhuis.

U kunt uw gegevens ook bekijken via een smartphone. U kunt hiervoor de app MyChart gebruiken. Meer informatie over de app vindt u op de pagina 'Mijn Dossier via de app gebruiken'.

Wat kost het gebruik van Mijn Dossier?

Het gebruik van Mijn Dossier is gratis.