Vervolgafspraken maken, wijzigen of afzeggen

U heeft een eerste afspraak gehad bij Amsterdam UMC, locatie VUmc en u wilt naar aanleiding van de eerste afspraak een vervolgafspraak maken, wijzigen of afzeggen:

Vervolgafspraak maken

Heeft u al een eerste afspraak gehad bij deze polikliniek? Dan kunt u op verschillende manieren een vervolgafspraak maken:

  • U maakt na uw bezoek direct een nieuwe afspraak bij de receptie van de polikliniek waar u onder behandeling bent
  • U maakt een afspraakverzoek via het patiëntenportaal Mijn Dossier*
  • U neemt telefonisch contact op met deze polikliniek. Kijk voor het juiste telefoonnummer bij het blokje contactgegevens op de polikliniekpagina. Gebruik eventueel het overzicht poliklinieken. Handig om te weten: Het is ook mogelijk om buiten kantoortijden uw boodschap in te spreken. Kunt u het juiste nummer niet vinden? Bel dan naar het centrale telefoonnummer 020 444 4444. Onze medewerkers helpen u graag verder.
  • Soms is het mogelijk om een vervolgafspraak in de vorm van een videogesprek** te laten verlopen. Of uw afspraak geschikt is om te videobellen kunt u overleggen met uw zorgverlener.

NB: Heeft u een ander (nieuw) probleem, dan heeft u eerst een nieuwe verwijsbrief van uw huisarts of verwijzend specialist nodig en geldt de 'nieuwe' patiënt procedure. Lees meer op de pagina Ik wil een eerste afspraak maken.'

*Meer informatie over het patiëntenportaal Mijn Dossier en uitleg hoe u toegang tot Mijn Dossier kunt aanvragen leest u op de pagina 's over Mijn Dossier.

**Meer informatie over een afspraak via een videogesprek en uitleg hierover leest u op de pagina over videobellen.

Afspraak wijzigen of afzeggen

Heeft u een afspraak bij deze polikliniek? Dan kunt u op verschillende manieren de afspraak wijzigen of afzeggen:

  • Een afspraak afzeggen of een verzoek om een afspraak te wijzigen kan via het digitale patiëntenportaal Mijn Dossier*. Onder het tabblad afspraken vindt u een overzicht van uw geplande afspraken. U kunt een nieuwe afspraak aanvragen. Heeft u een planningsticket van ons gekregen, dan kunt u direct een andere afspraak inplannen.
  • Bij een aantal poliklinieken kunt u met behulp van een digitaal formulier een afspraak afzeggen of een verzoek doen voor een nieuwe afspraak. U wordt vervolgens teruggebeld. Kijk bij het contactblok van de polikliek van uw keuze of de polikliniek een digitaal formulier heeft.
  • U neemt telefonisch contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Kijk voor het juiste telefoonnummer bij het blokje contactgegevens op de polikliniekpagina van uw keuze (overzicht poliklinieken). Handig om te weten: Het is ook mogelijk om buiten kantoortijden uw boodschap in te spreken. Kunt u het juiste nummer niet vinden? Bel dan naar het centrale telefoonnummer 020 444 4444. Onze medewerkers helpen u graag verder.

*Meer informatie over het patiëntenportaal Mijn Dossier en uitleg hoe u toegang tot Mijn Dossier kunt aanvragen leest u op de pagina 's over Mijn Dossier.