Informatie voor zorgverleners

versie: 18-08-2020

Klik hier om naar de SYMPRO-omgeving te gaan.

Handleidingen

Videoinstructies

Deze ingesloten video kan niet worden getoond vanwege uw cookie instellingen. Pas uw instellingen aan op de privacypagina, of bekijk de video op Vimeo.
Deze ingesloten video kan niet worden getoond vanwege uw cookie instellingen. Pas uw instellingen aan op de privacypagina, of bekijk de video op Vimeo.

Deze ingesloten video kan niet worden getoond vanwege uw cookie instellingen. Pas uw instellingen aan op de privacypagina, of bekijk de video op Vimeo.
Deze ingesloten video kan niet worden getoond vanwege uw cookie instellingen. Pas uw instellingen aan op de privacypagina, of bekijk de video op Vimeo.
Deze ingesloten video kan niet worden getoond vanwege uw cookie instellingen. Pas uw instellingen aan op de privacypagina, of bekijk de video op Vimeo.
Deze ingesloten video kan niet worden getoond vanwege uw cookie instellingen. Pas uw instellingen aan op de privacypagina, of bekijk de video op Vimeo.

Deze ingesloten video kan niet worden getoond vanwege uw cookie instellingen. Pas uw instellingen aan op de privacypagina, of bekijk de video op Vimeo.

Veel gestelde vragen

Algemene vragen

1.   Wat moet ik in de ISF bijhouden?
-      Taken delegatielog
-      Trainingslog
-      BROK/GCP-certificaten
-      Proefpersonenidentificatielog

2.   Wat moet ik verder bijhouden?
Wij vragen u om te allen tijde de IC’s te controleren op volledigheid. Een IC is alleen geldig als alle velden zijn ingevuld.

Mochten jullie gebruik maken van een aameldformulier/ verzoek tot extra informatie[LM1] [TV(2]  formulier, dan vragen we om deze ook in de ISF te bewaren.

Vragenlijsten bij start, na 15 weken, 6 en 12 maanden

1.   Hoe weet ik wanneer ik een vragenlijst moet invullen?
U ontvangt via de mail een uitnodiging voor het invullen van de vragenlijst.

Vragen over gegevensbescherming

1.  Wie hebben toegang tot mijn gegevens?
De uitvoerende onderzoekers kunnen te allen tijde bij uw ingevulde gegevens.

Deze gegevens worden gedeeld met de betrokken onderzoekers van het Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL), het Antoni van Leeuwehoek ziekenhuis en Amsterdam UMC gedeeld. Dit staat beschreven in het onderzoekscontract.

2.  Hoe worden de gegevens van mijn patiënten beschermd?
De bouwers van de online SYMPRO-omgeving (Centerdata) werken conform de ISO en NEN 75010 richtlijnen om uw gegevens te beschermen. De database is beveiligd door middel van een firewall, en uw ingevulde vragenlijsten/CRF worden apart van de persoonsgegevens opgeslagen.

Vragen over de wekelijkse klachtenlijst/ de app

1.Welke klachten worden uitgevraagd?
De volgende klachten worden standaard uitgevraagd in de klachtenlijst
-Verminderde eetlust
-Hoest
Indien hoest aanwezig: Bloed ophoesten
-Kortademigheid
-Vermoeidheid
-Verstopping
-Misselijkheid
-Diarree
-Verdrietig of ongelukkig
-Pijn
-Lichaamstemperatuur
-Gewicht
-Andere klachten

Op basis van de response kan nog doorgevraagd worden op de ernst, frequentie en belemmering van een klacht.

2.Wat worden naast de klachten uitgevraagd?
Naast de klachten hebben patiënten de ruimte voor additionele opmerkingen. Hier kunnen ze meer inzicht geven over de eventuele ervaren klachten. Bijvoorbeeld dat ze al met de arts iets hadden afgesproken.

Voor patiënten die orale medicijnen gebruiken voor hun longkanker gelden een aantal additionele vragen over therapietrouw.

3.Over welk periode worden de vragen uitgevraagd?
Over de afgelopen 7 dagen.

4.Wanneer wordt een alert verstuurd?

  • PRO-CTCAE klacht verergert (ineens) met 2 graad of meer
  • PRO-CTAE klacht = graad 3
  • 4 weken
  • Bij koorts, bloed ophoesten
  • ≥ 3 kg gewichtsverlies sinds vorige meting


    5.Hoe worden de uitgevraagde klachten gescoord?

    Een algoritme bepaald op basis van ernst, frequentie en belemmering van de klachten, de graad van de klacht. Het algoritme is ontwikkeld door Ethan Basch van het Memorial Sloan Cancer Center (nog niet gepubliceerd).

    Vragen over de terugkoppeling van de klachten

    1.Waar kan ik een ‘alert melding’ vinden?
    U kunt het alert terugvinden op de volgende 2 plekken:
    Mail: Deze is per mail verstuurd naar de opgegeven email adres van uw instelling.
    SYMPRO-omgeving: inloggen > druk op ‘alerts’ in de menu balk.

    2.Waar kan ik het rapporten inzien?
    U kunt het rapport terugvinden op de volgende 2 plekken:
    Mail: In de mail met de alert staat een link naar het rapport.
    SYMPRO-omgeving: inloggen > druk op ‘patiënten’ in de menu balk > zoek de betreffende patiënt > druk op zie rapport.

    3.Waar kan ik aangeven wat ik voor de patiënt heb gedaan na een alert?
    Als u het rapport opent na het ontvangen van een alert, dan staat een vraag over uw werkzaamheden.
    SYMPRO-omgeving: inloggen - druk op ‘patiënten’ in de menu balk - zoek de betreffende patiënt - druk op zie rapport - vul de vraag in.

    4.In de grafiek mist er een meetpunt (bolletje), waardoor komt dit?
    Als een patiënt in de klachtenlijst ‘helemaal niet’ invult, krijgt de patiënt vervolgens geen vragen over de frequentie of belemmering van deze klacht Hierdoor is het bolletje van dit meetpunt niet zichtbaar op het gegeven tijdstip.