Waarom kan ik niet met DigiD inloggen?

Amsterdam UMC heeft ervoor gekozen om ook het inloggen in eigen beheer te houden (via een eigen systeem).

Dit doen we onder andere omdat:

  • wij zelf onze patiënten willen helpen met inlogproblemen. Wanneer het inloggen via DigiD zou lopen, zouden we bij inlogproblemen alleen kunnen doorverwijzen naar de DigiD-instantie. Wij vinden dat niet klantvriendelijk;

    bij het opzetten van ons portaal er een keuze moest worden gemaakt over de wijze van inloggen. Op dat moment was het via DigiD niet mogelijk om op mobiele apparaten (tablet, smartphone) in te loggen. Omdat we toen al wisten dat we dat in de toekomst wel wilden aanbieden, was DigiD geen geschikte keuze;

    het in DigiD niet mogelijk is om twee accounts aan te maken. Dit is wel nodig voor patiënten die zowel bij locatie AMC en locatie VUmc patiënt zijn en geen toestemming geven voor het samenvoegen van de dossiers van beide locaties, maar toch beide dossiers via Mijn Dossier willen inzien.